Tu znajdziesz dokładnie pokazany i omówiony samochód Peugeot 208

Obsługa samochodu Peugeot 208

kliknij obrazek

Sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego – osoba egzaminowana musi zaprezentować, że potrafi sprawdzić 2 wybrane losowo elementy (1 z poz. 1-5 i jeden z poz. 6-13) z następujących:

Elementy

  1. poziom oleju w silniku,
  2. poziom płynu chłodzącego,
  3. poziom płynu hamulcowego,
  4. poziom płynu w spryskiwaczach,
  5. działanie sygnału dźwiękowego,
  6. działanie świateł pozycyjnych/postojowych,
  7. działanie świateł mijania,
  8. działanie świateł drogowych,
  9. działanie świateł hamowania „STOP”,
  10. działanie świateł cofania,
  11. działanie świateł kierunkowskazów,
  12. działanie świateł awaryjnych,
  13. działanie świateł przeciwmgłowych tylnych, – jeżeli występuje.

Na wykonanie zadania osoba egzaminowana ma nie więcej niż 5 minut. Osoba egzaminowana powinna wskazać, gdzie i przy użyciu jakich przyrządów lub wskaźników sprawdza się poziom odpowiednich płynów w pojeździe. W przypadku dokonywania sprawdzenia świateł, o których mowa w pkt. 9 lub 10, osoba egzaminowana może poprosić egzaminatora o potwierdzenie działania światła zewnętrznego.

WAŻNE I ŻYCIOWE UWAGI!!!

UWAGI

- oświetlenie tablicy rejestracyjnej załączają się razem ze  światłami pozycyjnymi/postojowymi i należy na to zwrócić uwagę podczas omawiania świateł pozycyjnych/postojowych,

- sprawdzając światła używamy określenia „SPRAWNE”, np. po wskazaniu i sprawdzeniu każdego po kolei kierunkowskazu wygłaszamy zdanie: „kierunkowskazy sprawne”

- sprawdzając płyny eksploatacyjne omawiamy je w myśl zasady „od ogółu do szczegółu”, np. w przypadku płynu chłodzącego wygłaszamy sentencję: „W tym miejscu znajduje się zbiornik płynu chłodzącego (NIE CHŁODNICZEGO!!!)- pokazujemy zbiornik. W tym miejscu oznaczono poziom minimalny (pokazujemy na kreskę z oznaczeniem MIN) a w tym oznaczono poziom maksymalny (pokazujemy na kreskę z oznaczeniem MAX). Ilość płynu chłodzącego powinna zawierać się w przedziale nie mniejszym niż poziom MIN i nie większym niż poziom MAX. W tym przypadku (pokazujemy poziom płynu chłodzącego) poziom jest prawidłowy.” - możecie spotkać się z pytaniem „dodatkowym”- „Co w przypadku gdy płynu xxxx jest za mało?”. Odpowiedź powinna brzmieć: „Dolewamy do prawidłowego poziomu płynem/olejem ostatnio do tego celu używanym lub zalecanym przez producenta”

- w przypadku omawiania poziomu płynu w spryskiwaczach pamiętajmy, że w zasadzie nie jesteśmy w stanie zobaczyć poziomu tego płynu (zbiornik jest schowany- widoczny jest tylko wlew). Pokazujemy więc wlew płynu do spryskiwaczy, i mówimy, że jeżeli w przewodzie widzimy lustro płynu uznajemy, że płyn jest. Jeżeli nie widzimy to należy go uzupełnić w zależności od pory roku- letnim lub zimowym. 2. Oznajmiamy, że obecność płynu sprawdzamy poprzez uruchomienie spryskiwacza (przy dźwigni uruchamiania wycieraczek) i sprawdzenie czy płyn pojawi się na szybie.

- w przypadku omawiania sprawdzaniu poziomu oleju silnikowego zaczynamy od stwierdzenia, że olej silnikowy sprawdzamy na płaskiej powierzchni i przed jazdą. Pokazujemy wlew oleju i wskaźnik/miernik poziomu oleju. Potem zaczynamy: poziom oleju sprawdzamy wyciągając wskaźnik przecierając go, ponownie wkładając i jeszcze raz wyciągając. Na wskaźniku jest podziałka min/max- poziom oleju ma być nie mniejszy niż minimum i nie większy niż maksimum. Jeżeli brakuje dolewamy ostatnio używanego lub zalecanego przez producenta